diumenge, 20 de desembre de 2009

OSONA TERRA, nova marca de qualitat

Aquesta setmana, Pep Palau ha parlat al programa Cuinateràpia d’aquesta nova marca de qualitat, que onze osonencs que elaboren productes tan variats com l’embotit i la carn, formatge, pa i coca, vi o cervesa, ratafia i licors, han creat per ampliar els canals de la seva distribució i comercialització.



El projecte, que és pioner a Catalunya, neix amb onze membres, tot i que es podria ampliar a més, i a més àmbits productius.
De moment, hi són la Carnisseria Codina, de Taradell, Carns Martí, de Gurb, Casa Oms, de Balenyà i Embotits Fussimanya de Tavèrnoles (carns i embotits); la Companyia Cervesera del Montseny, de Seva, Destil•leries Bosch, de Sant Quirze de Besora (licors i ratafia); Formatges Mas el Garet, de Tona, Granges Coma, de Santa Eugènia de Berga i Formatges l’Alzina, de Cantonigròs (formatges); vins Masia Vilarrasa, de Taradell i, per últim, el Forn de Sant Jordi-Coca del Mossèn de Folgueroles (pa i coca).

La intenció de l’associació és donar valor a l’oferta de productes gastronòmics de la comarca tant a Osona com a fora. La futura marca Osona Terra ha de convertir-se, segons els promotors, “en un distintiu de qualitat especialment pensat per la comercialització dels productes fora de l’àmbit directe de la mateixa comarca”.
Xevi Puigseslloses destaca sobretot “la bona sintonia que hi ha dins el grup” i al respecte assenyala que “la col•laboració pot anar des de la promoció i compartir despeses a l’hora de ser presents en una fira, a treballar per aconseguir productes en col•laboració entre sectors diferents o bé aprofitar l’estructura dels uns i altres a l’hora de fer arribar els productes al mercat”. Per Puigseslloses és clau aquesta associació perquè “es tracta de recolzar-nos entre els petits. Ens pot servir per agafar empenta i agafar moral en un moment força complicat”.

Osona Terra agrupa onze artesans que toquen productes tant variats com els embotits, formatges, pa i coca, cervesa, vi, i ratafia i licors. La intenció és treballar en l’apartat d’imatge, buscant el logotip identificatiu i els tríptics, i també treballant en la construcció d’una pàgina web que sigui competitiva i que serveixi per poder ampliar el mercat, un dels objectius d’Osona Terra. El fet de tractar-se en tots els casos de productes artesans fa preveure que la unió pot fer la força.