dijous, 25 de març de 2010

Actualització de la piràmide de la dieta mediterrània: consens International

Fruita i verdura: a cada àpat
Carn vermella: 1 - 2 cops per setmana
Peix: com a mínim dos cops per setmana
Molta aigua i molt poca sal, són algunes de les noves recomanacions.

Canviar el concepte de menjar les fruites per colors i substituir la sal per espècies, herbes i condiments són algunes de les novetats en el redisseny de la dieta mediterrània, que presenten aquesta setmana al saló Alimentària de Barcelona experts en nutrició, gastronomia i ciència.

Més de 200 professionals i empresaris participen entre ahir i avui a la vuitena edició del Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània per debatre sobre els estudis més recents d'aquest patró alimentari.

L'esdeveniment va obrir amb la ponència 'Actualització de la piràmide de la dieta mediterrània: consens internacional', que van presentar el president de la Fundació per la Dieta Mediterrània i catedràtic de Salut Pública de la Universitat de Las Palmas, Lluís Serra-Majem, i el expert en metabolisme de la Universitat Hebrea de Jerusalem, Elliot Berry.

Segons va destacar Berry, la base continua sent l'aigua, encara que sigui aigua corrent, i les infusions. El segueixen la fruita i la verdura, que poden combinar-se en funció del seu colorit, i és que una de les recomanacions és "menjar colors, no calories".

El pa, el cuscús i els cereals amb fibra també formen entre els aliments principals, i l'oli d'oliva de qualitat és clau en la piràmide de la dieta mediterrània. Res de sal en els àpats és un altre dels consells, així com substituir-la per espècies.

Una o dues vegades per setmana poden menjar llegums, pollastre i ous, preferiblement sense rovell per a les persones amb problemes de colesterol. La carn, també una o dues vegades per setmana, i el peix dos o més dies.

Millor menjar poca xocolata i no prendre refrescs de llauna, perquè produeixen obesitat. El vi pot prendre's en l'equivalent a 20 grams diaris en el cas de les dones i de 30 grams per als homes.
A més, s'ha de practicar activitat física i tractar de menjar dos àpats al dia, però dosificades en diverses ocasions.

A la inauguració del congrés van assistir el secretari d'Estat de Medi Rural i Aigua, Josep Puxeu, el conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, i el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes.

Font de la notícia http://www.europapress.es/salud



Ahir el TN vespre 24/03/2010 també va fer ressò de la notícia.